Sunday, May 6, 2012

perasaan.rasa.terasa.

bismillah. lama dh x mnulis. semenjak dua menjak ni, thp sensitiviti aku makin tggi. bila umur makin meningkat makin cepat terasa. kdg2 xnak layan, sbb tahu Allah dh ciptakan yg terbaek dan sempurna; pasti yg selayaknya utk setiap hambaNya. tapi mulut manusia xboleh nk tutup. dan hati aku ni aku sendiri xdpt nak halang. kdg2 aku cuba nak pekakkan telinga, butakan mata. tapi aku insan biasa. aku mmg bersyukur dgn ape yg Allah dh ciptakan utk aku. dgn ape yg ade pd diri aku, aku dpt tlg keluarga. tapi mereka x tahu ape aku lalui, susah payah aku sampai aku dah lali dgn semua benda. saat aku ketawa ramai yg tersengih, tapi saat aku sedih belom tentu 1 drpd mereka ade di sebelah aku. kdg2 aku rasa penat, xlarat. hati mereka aku kena jaga, tapi hati aku mereka sepak terajang, tolak sana sini. kalau sampai satu saat nnt aku penat nak hadapi semua ni, aku mintak maaf awal2. kau orang x perlu cari aku lagi. biar aku sendiri. susah nak menjaga sekeping hati milik tuhan ini dr dirobek sesuka hati. tapi akan aku cuba pelihara sampai aku mati. insyaAllah.
# aku paling x reti nak bgtaw yg perasaan.aku.rasa.terasa. sangat x reti. jd TOLONG! cukup skali kau orang ckp ayat yg buat aku terasa. x perlu ulang byk kali. aku letih. biarlah aku bersyukur dgn ape yg ada pada diri aku. x perlu nak cemburu pd kelebihan orang lain, dan x perlu katakan kekurangan orang lain. jaga aib orang, Allah jaga aib kita. :)

No comments:

Post a Comment