Saturday, November 17, 2012

Go.Against.Zionist.Anywhere!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

post tentang palestin dan israel laknatullah pasti aku tatap hampir setiap hari.
membuatkan aku lebih banyak berfikir. kerap dan berulangkali.

kalaulah aku boleh bantu merawat mereka yg cedera.  
mampukah aku angkat senjata seperti muda mudi remaja di sana? 
tahankah air mata aku berhadapan anak2 kecil yang menangis sengsara ditujah peluru buta? 
aku sering bermonolog sendiri. hampir aku x mampu. PASTI. =(

sedang aku merungut tentang makanan yang dijamah, berdesup dalam hati,
'belum tentu mereka mampu menjamah walau sekeping roti.'
usai aku solat fardhu yang x terjaga waktu walaupun penuh kelengkapan diri,
'bagaimana mereka menunaikan solat dalam keadaan berjuang mempertahankan agama dan menentang musuh dibenci.'
terkadang aku malas menyarung stokin di kaki,
'mereka mengkapankan jenazah sekecil bayi!'
pabila musim hujan, cuaca sejuk sering membawaku ke alam mimpi,
'mereka di sana hujan peluru yang mampu membawa mati.'
terkumat-kamit aku menyanyi lagu pop dan irama asli,
'mereka hanya mampu berzikir mengingatiMu setiap saat di dalam hati.'
sedang aku bergelak ketawa menghibur hati,
'mereka mungkin menangis meratapi insan yang telah pergi menemui Ilahi.'

p/s: pray for GAZA!

*ayuh menyumbang!* 
 more info here!

No comments:

Post a Comment